Thursday, December 9, 2010

Colpach park

 Munkacsy Mihaly Colpach Park
es az en kis szereny parkom.
Tudom hogy osszehasonlithatatlan az en kepem egy olyan Muveszevel mint Munkacsy. Viszont remelem hogy nem fog megharagudni senki azert amiert most ide felraktam mindkettot egymas melle. Mindig is szerettem a kepeit, de fokepp ezt. Mindig jobban tetszettek a tajkepek mint a portrek, es Munkacsynak nagyon keves tajkepe van, de szerintem ez a legszebb.
Ezt olajfestekkel keszitettem papirra, amikor elolvastam az eletet, es abban a kiadasban amit olvastam benne volt ez a kep is. Az eletenek nagyon sok reszet toltotte a Colpach parkban es mivel imadtam a konyvet, imadtam a festmenyeit valahogy meg akartam festeni en is.
Evekkel kesobb ujra probalkoztam, keszitettem egy sokkal nagyobb meretu Colpach parkot, amely azt hiszem mar nem annyira kezdetleges mint ez. Az a festmeny is Magyarorszagon van a Nagynenemnel. Sokat dolgoztam rajta, es sokat is valtoztam az idok soran, es talan ugy latszana a legjobban ha felraknam azt a kepet is. Sajnos nem keszitettem rola kepet, ugyhogy meg egyelore csak ezt lathassatok. Majd ha lesz lehetosegem akkor keszitek arrol is egy kepet es felrakom ide, hogy lassatok a kulombsegeket. 
ez a másik nagyobb és részletesebb verzió ami Isaszegen áll Nagynéném nappalijának a falán
(nem igazán sikerült egy olyan képet késziteni ami visszaadja a szineket :(  )
I know that my Colpach Park will never compete with the original of Munkacsy. That is not why I put them here, and I hope that nobody will be offended that I put them on the same page.
I always loved his work, but this one was and I think will remain my favorite. From all the paintings that he made, everyone always talked about his portraits, His became famous for those types of paintings, but he made some beautiful paintings of the nature, and I always feel that these were neglected.
I made mine on paper, after I read the book about his life. The book had some colored painting is it, and of course this was there also. He spent a lot of time in that park, and because the book left a big impression on me I just had to do it.
A few years later I made a second painting, this one a little different form my first, and from the original. I painted on wood, and it was much larger than the first one. Now it’s in Hungary at my Aunt with another painting I made. I worked a lot on it, and when I get the chance to upload a picture of it, then you will see how different it is.

No comments: