Tuesday, December 7, 2010

My Miniature Paintings

Eddig meg nem volt idom felrakni semmit amit festettem, es ne ertsetek felre, nem csak ilyesmit szoktam festeni, csak gondoltam hogy az atmenet az ekszerekbol a festmenyek, rajzok vilagaba igy talan konnyebb.
Nagyon reg kezdtem el festeni. 7.-8. osztalyos lehettem amikor Februarban vagy Marciusban sztrajkoltak a tanugyben es kb egy honapig nem kellett iskolaba mennunk. Soha nem voltam az a fajta gyerek aki lement jatszani a szomszed gyerekekkel, en inkabb bent ultem.  Akkor altam neki  rajzolni meg festeni. Az elejen meg vizfestekkel, majd kesobb olajfestekkel is. Nem tanultam soha sehol, es nem is segitett senki ugyhogy nem mondhatom hogy profi lennek, talan ha lett volna idom es muveszeti iskolaba mentem volna akkor tobbet tudnek. Valahol nem is erdekel hogy mennyire vagyok jo vagy mennyire nem. A lenyeg mindig az volt hogy jol erezzem magam. Ezeket a koveket mar az egyetemen festettem meg, es nem tudom miert abba hagytam. Talan ha jol rendszereznem az eletem akkor lenne idom erre is. Az igazsag az hogy annyira zsufolt az eletem, annyi mindent meg kellene tegyek es mindig eltoltom valami hulyeseggel. (pl alvas, film nezes, stb)
Remelem egyszer sikerul eloterbe helyeznem a fontos dolgokat az eletemben, es akkor talan mindenbol tobbet fogok kihozni.

I didn’t have time to put anything of my other work here, but I thought it’s time to begin with this too. Don’t get me wrong this is not the only type of painting I do, but I thought that after so many jewelry I couldn’t start directly with my real paintings. And this way the transition will be easier.
I started painting when I was about 13-14 years old. It was February or March, and the school was on a strike for a month or more, and I was bored. I never was the type of girl who went down and played with the neighbors’ children. I rather stayed home, and I was bored so I started drawing painting. First with watercolors, and then I started painting with oil. I didn’t learn it anywhere so don’t expect something marvelous, because I’m far from it. I’m as a rooky in being a painter as being a jewelry maker. Probably if I had gone to an art school then I would be better but I didn’t, and sincerely I don’t regret it. The most important for me is to create. I painted these stones when I was at the university, and I had a lot of time on my hands. I don’t know why I stopped painting, I have a problem managing the time I have on my hands. I always spend my time with something stupid (like sleeping till late in the morning, or watching movies)
I hope the day will come when I can organize my time so that I don’t miss out on the important stuff. \



Ezek voltak az elsok amiket keszitettem. - These were the first ones I made





Imadom az allatokat, kicsi koromban allatvedo szerettem volna lenni. Mindig megsajnalok minden hanyodo allatot amit meglatok az utcan, legszivesebben haza vinnem oket, de sajnos nem igazan van ahova.  Ha latok egy adast amiben a kihalo felben levo allatokrol beszelnek egybol elerzekenyulok es egyben duhos leszek hogy hogyan kepes az ember ennyi szornyusegre es nemtorodomsegre. Nagyonsok rajzot keszitettem allatokrol, festeni nem olyan sokat, de majd eljon annak is az ideje. Lattam egy kepet egy ujsagban, folyoiratban, nem tudom mar, es annyira megtetszett hogy nyomban ki is vagtam. Meg most is biztosan megvan valahol. Azon a kepen egy elefantcsorda vonul a naplementeben, es a csorda vegen megy egy anya, es a farkaba kapaszkodva ballag utana a kicsi borja. Annyira megfogott a kep, hogy  akar hanyszor elefantot lattam mindig ez jutott eszembe. Ha megtalalom akkor majd felteszem ide hogy mindenki lassa mirol beszelek. Megis egy fenykep tobbet mond mint az en kis kovem, de azert orvendek hogy lefestettem. 

I love animals. When I was little, I wanted to be part of an organization that saved animals. I always get sad, when I sea a stray animal wondering on the streets, or when I see a documentary about some animal that’s on the edge of extinction. I will never understand why people can be so cruel with animals. Maybe because of this I started to draw animals when I was little, I haven’t made any oil paintings with them, but I’m going to, eventually. Whenever I found a beautiful picture of animals in a magazine, I always used to cut it out and glue it into a notebook I had specially made for it. I never had a real book with colorful pictures of animals, so probably that’s why I made them. This was one of my favorites. A horde of elephants traveling in the sunset, and at the back of the horde there is a mother and her cub is holding his mothers tale with his trumpet. If I find the picture I will post it, so that you can see why I love it so much.

Nem tudom mennyire ertheto a kep. Egy labnyom a tengerpart homokjaban, es mellete habzik a tenger vize. (Iza, igerem kovetkezo alkalommal amikor talalkozunk megkapod a medalt :)


I don’t know how many of you can actually see what’s painted on this stone, but for those of you who can’t see anything: it’s a footprint in the sand, and beside it is seawater.

1 comment:

Iza said...

ezt a picuri lábnyomatosat még én sem láttam...ej ej ej