Tuesday, December 17, 2013

Hairpinlace Scarf - Hairpinlace Sál

 This is my first attempt to make something with this hairpin lace technique. I think I did alright. I had no help making the pictures so you can't see it on a real person, but if the birthday-girl who received it lets me then I will make another photo.
I will not go into detail with this technique, because you can find very good short movies on you tube where there explain how to use this technique. I really love to use it, once you get the hang of it is very easy although for the first time it seems that it is so complicated that you could never get the hang of it. Don't be afraid, try it. :) Don't bother buying the tool online if you have a little wood around the house and a good husband/ father with a drill. I didn't buy the original tool for this project I asked my father to drill holes in two wooden sticks and used thick wire. Have fun :)
 Ez az első probálkozásom ezzel a hairpin technikával. Elsőre nagzon bonyolultnak tűnik, de valójában pofon egyszerű. Mindenkinek ajánlom. Sajnos nem volt segédem amikor a képeket készitettem igy nem készűlt egy olyan ami a nyak körül lenne, de ha a szülinapos aki ajándékba kapta megengedi akkor készitek egy képet az ő nyakában. Tényleg ajánlom mindenkinek hogy egyszer kiprobálja. Én improvizáltam a szerkentyű elkészitésében, mert nem volt kedvem fizetni érte. Nagyon egyszerűen el lehet késziteni. Én két kifurt fadarabot használtam meg vastag drotot, de a drót helyett lehet használni rendes kőtőtűt. (a hosszabb fajtát) Jó szórakozást mindenkinek :)



No comments: